Metody Eximu - jeste k mezinar. odletove letistni taxe z Margarity

28. dubna 2013 v 1:38 | Míla Remsa |  Rady na cestu
Specielni METODY c.k. EXIM
------------------------------------------
Povazuji za VHODNE - mozna ze az NUTNE, publikovat na tomto blogu tuto korespondenci:
1.)
Reakce ctenaru diskuzniho fora: 2 dulezite informace z Informacniho dopisu krajanskym turistum 30.03.2013 22:48
I přes to, že jsme výlety nepořídili s vámi, pane Remso, mluvili jsme s lidmi, kteří s vámi absolvovali jeep safari s velkou spokojeností, musím souhlasit více než maximálně s bodem 2 - výlety s Exim toursem. Manipulace, výlety koupit ihned po příjezdu, navození pocitu, že bez delegátky se nesmí vystrčit nos z hotelu a vše je nebezpečné, včetně výměny peněz ... Radím všem, kdo se chystá navštívit tento ostrov, aby nepodléhali kecům Exim delegátů, připravili by se potom o dokonalou atmosféru tohoto ostrova. Výlety ať již s panem Remsou nebo s angl. mluvícím průvodcem fungují skvěle. My jsme k výletům použili místní CK, maximální spokojenost, dochvilnost neuvěřitelná, vzhledem k tomu, že jsme nejezdili ve skupině, tak jsme zastavovali kde jsme chtěli a to vše za nizsi cenu. Dále jsme hotel opouštěli taxikem za babku, peníze jsme měnili na pláži po pár dolarech, jak jsme potřebovali (rozdíl proti Exim delegátce činil na 100 USD 9 krabiček cigaret Marlboro).
-----------------------------------------------
A odletové taxy ze země zabudované do smlouvy 110 USD považuji za zlodějnu, neboť německé CK vybírají 60 USD. Nepodívali jsme se na letišti, kolik stojí v bolívarech. Pane Remsa, nemohl byste mi napsat, kolik se opravdu platí při odletu ze země?
------------------------------------------------------------
Závěr: nepodléhejte manipulaci ze strany delegátky, vše funguje ... nepřipravujte se o zážitky, když už letíte jako sardinky v B-737/800 spol. Travel Service takovou dálku. Venku za branami hotelu je ta pravá exotika. Pokud nebudete ověšeni zlatem a velkými foťáky, tak si vás nikdo ani nevšimne. Ba naopak ... komunikativnost, pohodářství a úsměvy zdejších obyvatel na mě zanechaly hluboký dojem.
______________________________________________________________
2.) Pratele, omlouvam se, ze jsem si pro zverejneni obsahu tohoto mailu dal tolik na cas. Ale zkuste, prosim, pochopit, ze zatimco VY vsichni odjedete po 12 dnech daleko odsud do svych domovu, JA tady mezi vsim tim svinstvem musim dale zit.
Nicmene - obcas prijde jakysi prulom ve svedomi, nazoru na svet a spravneho si uvedomeni sama sebe i sveho mista ve svete a spolecnosti. A opetna snaha bit se za princip. Uvedomeni, ze uz je mi vlastne 63 let, ze zivot je kratky a ze tedy je uz je zahodno byt primy a striktni ve VSEM.

vie, 15 mar, 2013 a las 3:50 PM
Re: Uz z CR
De: son@seznam.cz
Para: remsamilayahoo.com
Dobrý den,
tak jsme po 20 hodinách dorazily do Prahy!!!!! Exim už opravdu neví, jak cestu na ostrov zpříjemnit!!
Ještě jednou jsem vám chtěla poděkovat za Vasi pomoc s vylety. Ohledně mezinarodni odletove letistni taxy: na letišti to bylo trochu náročnější jelikož nám nikdo nechtěl odletovou taxu prodat s tím, že je nahlášeno že toto vyřizuje pro ceské občany pouze delegát. Jelikož jsme na zaplacení částky trvaly a odmítly opetne 110 dolarů zaplatit, přišla nakonec paní z Maloky a převzala od nás 471Bs. Takže: nas odpor se nam nakonec prece jen vyplatil a vše pro nas dopadlo dobre.
Srdecne Vas zdravi ……………S.K.
_______________________________________________________________
3.)
---------- Původní zpráva ----------
De: Miloslav Remsa
Para: M. G. my33ye@centrum.cz Datum: 15. 4. 2013
Předmět: Problemy s Eximem
Vazeny priteli,
manzele XXX mne na jejich navsteve u mne doma informovali o Vasem telefon.stretu s c.k.Exim-Maloka, konkretne o neprijemne diskuzi s jednim z jejich reprezentantu - Michalem D. Samozrejme jsem se nemohl zatim dozvedet vysledek toho "boje o letistni taxu", nicmene jste na letisti s maminkou nezustali a na Coche se nevratili. Ten konkretni vysledek by nas vsak vsechny velice zajimal. Az se tedy doma zotavite po dlouhem letu a zbyde Vam nejaky volny cas, napiste par podrobnosti, prosim.
S krajanskym pozdravem z tepla………………..M.R.
----------------------------------------------------------------------------------
De: M. G.
Para: Miloslav Remsa
Enviado: Lunes, 22 de abril, 2013 3:08 P.M.
Asunto: Re: Problemy s Eximem
Zdravim na Margaritu,pane Remsa, na Coche ani na Margaritě jsme nezůstali (bohužel) i když se k tomu v jednu chvíli skoro schylovalo. Den před naším odjezdem jsem z recepce zavolal našemu *průvodci* Michalovi Dosoudilovi ohledně našeho následného odletu do ČR. Na vyvesene hotelové tabuli *cestovní kanceláře* Exim Tour, nebylo info o času odletu. Bylo mi řečeno, ať jedeme v 8:30 následujícího dne loďkou do hotelu Surf Paradise na Playa El Yaque a tam počkáme na autotransport na letiště. Na tuto loď jsme již měli rezervaci na recepci hotelu, poněvadž jsme za ty dny věděli, že další jede az kolem 11 hod a náš odlet bychom tak nestihli. Ráno 10 min. před 08.30 jsme již cekali na molu na nalodění. Lodka vyplula asi v 8:50 - byli jsme na takove "prokluzy" jiz zvyklí i předem upozornění Vámi i delegátem Michalem už při příjezdu. Půl hodinka nehraje ve "Vašem ráji" žádnou roli. Lodka nepatřila hotelu Paradise, tak přistála u mola vedlejšího hotelu, cca 300 metrů od hotelu Surf Paradise.
Nějakým způsobem jsem přepravil po pláži zavazadla do hotelu Surf Paradise, odkud jsme měli odjíždět na letiště a kam nás take mikrobus při našem příletu z ČR přivezl. Na recepci se ptam recepční, kde je česká rodinka, která tam byla ubytována a se kterou jsme měli jet na letiště. Recepční sdelila, že jsou JIZ na cestě na letiště. Vytočil jsem číslo našeho *delegáta* Michala CK EXIM. Rozhovor probíhal v tomto sledu: Dobrý den, tady XXX. Čekáme v hotelu Surf Paradise na tranzit a prý už jste odjeli. Odpověď Michala: "Jo to seš TY, co jsi nezaplatil odletovou taxu?? Jsem zvědavej, jak odsud odletíte!" V tu chvíli ve mně začala vařit krev!!!! Od narození se pohybuji v cestovním ruchu, doma přicházím do kontaktu s cca 2.000 lidmi ročně a nikdy bych si nedovolil nikomu, ať už je mladší /pokud to není dítě/ bez svolení tykat!!!! Za druhé moje sestra dělá 15 let delegátku ve všech koutech světa a tudíž vím, jaké chování delegáta je přípustné a které je naprosto zhovadilé!!! To jsem uz take dost hrubým tónem odpověděl: "To není Tvůj problém, Tva starost je zajistit nám tranzit na letiště, který mám zaplacený v ceně zájezdu a vůbec mě nezajímá, jak to uděláš. Vezmu si klidně před hotelem taxíka a nechám si ho od Tebe proplatit!" Záměrně přecházím na - pro mě *neslušné* - tykání. Delegat M.: " Tak tam chvíli počkejte.!" ....Po nějaké době opravdu přijel mikrobus s dalšími Čechy, kteří jak nám později oznámili, byli už dávno na cestě na letiště, když řidiči někdo zavolal a ten se pro nás vrátil. Celé to na mě působilo dojmem, že nás tam schválně nechali.....
Po příjezdu na letiště si nás v hale odchytil Michal, ať okamžitě zaplatíme odletovou taxu 110 USD za osobu. Otočil jsem se, šel k přepážce mezinar. odletových tax, abych ji za mne a mou matku zaplatil. Modré okénko bylo zamřížované a zavřené. Sel jsem tedy na infolinku, kde mi bylo sděleno, že prepazka odletove taxy je od 1.4.2013 zrušena a poplatek už je součástní letenky. Nevím zda to bylo myšleno pro charterové linky Travel servisu, nebo pro všechny mezinárodní lety. Nechal jsem si vsak na papír napsat, kolik tato taxa k >dnešnímu< dni činí. Je složená ze dvou částek - letištní taxa a odletová taxa. Úředník mi lámavou angličtinou napsal jasně: International departure tax = 471 BsF.
Vratil jsem se za Michaelem s tímto papírkem a na rovinu před všemi dalšími účastníky mu hodně nahlas sdělil, že mu žádnou taxu 110 USD za osobu platit nebudu, když je tato taxa zrušená a stejně neodpovídá reálu. Sprostě se na mě obořil, co si to vůbec dovoluji a že na mě Exim podá žalobu. Ze jsem tuto odletovou taxu ve smlouvě podepsal a jestli se mi vyplatí v Čechách právník atd. A take, že je zvědav, JAK odtud tedy odletíme. Ze jsme si zájezd koupili již v březnu a ne v dubnu, tudíž musíme uhradit oněch 110 USD za osobu.
Odpověděl jsem mu suše - normálně: "Tak jak jsme přiletěli, tak take odletíme a ukázal mu papírek, kde bylo jasně napsáno, že taxa je 471 BsF což odpovídá zhruba našim 471 Kč při výměně peněz na recepci, v baru, restauraci, v obchodě. I při nevýhodném oficiálním kurzu, který nabízí banka i směnárna na letišti 1 USD = cca 6.5 BsF je to maximálně 65 USD a ne Exim-Malokou udávaných 110 USD !! To už "podareny delegat" Michal začal být skoro nepříčetny, ať si tedy jdeme na celní kontrolu k odbavení a že je zvědav, jak se odsud dostaneme. Když jsem mu ještě na jeho otázku: "Umíš vůbec španělsky???" odpověděl: "NE", tak se znovu ušklíbl s tím, že je fakt zvědav.
V tuto chvili už kolem stála vcelku velká skupinka Cechů, kteří tento - na můj vkus hodně hlasitý - rozhovor slyšeli a spustili na Michala vodopád otázek ohledně odletové taxy. U celní kotroly se celou situaci snažila zachránit další delegátka Eva Otcenaskova. Naprostý opak Michala - sdělila nám, že o tom ví. Ze složky vytáhla dvě samolepky odletové taxy, nalepila nám je na letenky a osobně nás doprovodila až k přepážce, kde jsme předali letištní službě zavazadla a odešli do odletového prostoru. Slečně Eve, chovajici se celou dobu profesionálně, byla milá a skutecne působila jako delegát, který bere svou práci tak jak má - jako službu o klienty, jsme uhradili odletovou taxu - 2x 471 BsF (dali jsem ji rovných 1000 BsF) a poděkovali za slučné zacházení, které jejímu kolegovi chybělo.
V odletovém prostoru se na nás vrhli ostatní spolucestující se spoustou otázek, kde jsme vyčetli info o odletové taxe atd. Ale hlavně pak halasne, že je Exim sprostě okradl. Ještě v letadle si začali vyměňovat kontakty s tím, že to budou s Eximem hromadně řešit. Ale i v každém místě mezipřistání za námi chodili spolucestující, kterým jsem musel stále opakovat, jak to je v reálu s odletovou taxou. Vsichni byli všichni řádně naštvaní na toto chování CK Exim. Nehledě na to, že na 110 USD jim nikdo nevystavil žádné potvrzení!! Prostě to od nich vybrali první den po příletu v hotovosti a hotovo!! Tento popis chování delegáta Michala jsem již zaslal do CK Exim tour, poněvadž ho hodnotim jako naprosto nevyhovující a zároveň jsem v poznamce přidal pichlavou otazku: " Proč několik tisíc kilometrů od našich domovů krajane okrádají krajany??! Ještě mi nepřišla odpověď!!
Napsal jsem přesně tak, jak se vse udalo - nic nepřidáno, nic neubráno. Dnes přišel dopis z CK Exim - čekal jsem nějakou pikantnost - třeba doplacení jejich *odletové taxy* a už se těšil, jak se do nich pustím. A protože mám spolužáky, pracujíci v agentuře Czech tourism na pozicích, věnujících se právě českým CK, plánoval jsem, že se s touto historkou podělím i s nimi. *Bohužel* v obálce byl jen děkovný dopis a jakási karta, která nás opravňuje k využití slevy na další zájezd s CK Exim. Poklepal jsem si na čelo, jestli jsou opravdu úplní blázni a celý tento vtipný dopis o slevách kamsi pohodil.
Nikdy více jiz nevyužiji služeb této CK Exim - jsou to naprostí zloději. Když jsem si jen tak v hlavě spočítal, že když na jednom Cechovi vydělají na taxe 80 USD - nebo 45 USD při oficiálním kurzu, tak to na jednom letadle dělá třeba 100.000,- CZK - pak mám opravdu chuť tento případ medializovat tady u nás. Je mi z toho smutno! Několikrát jsem cestoval s německými CK a pokaždé byla cena zájezdu kompletní, včetně všech tax atd. Nikdy nic skrytého, žádné poplatky po příletu atd.!! Navíc tyto poplatky, které po nás vyžadoval Exim, ABSOLUTNE neodpovídají reálu!! Jsem zvědav na odpověd CK a pokud se mi nebude líbit, tak věřte tomu, že o tomto případu okrádání uslyšíte i na te vasi Isla Margarite!! Jsem klidný človíček, ale nedopustim, aby >česka< CK okrádala me spoluobčany, kteří si za své peníze přece zaslouží trochu slušnosti, péče a všeho dalšího spojeného s prožitím klidné dovolené!!
S přátelským pozdravem do Karibiku ………………..X.X.
__________________________________________________________________
4.)
Priklad "KVALIFIKOVANE" odpovedi stezovateli (autoru take dopisu predchoziho prispevku)
Vážený pane G.
dovolte, abychom se vyjádřili k Vašemu emailu ze dne 22.04.13. Jsme rádi, že jste si pro realizaci své dovolené vybral právě naší cestovní kancelář Exim Tours a.s. a tímto Vám děkujeme za projevenou důvěru. Všichni naši zaměstnanci se snaží, aby klienti, kteří cestují s naší cestovní kanceláří byli maximálně spokojeni. O to více nás mrzí, pokud Vaše dovolená neproběhla zcela dle Vašich představ a vyskytly se Vámi zmiňované nedostatky. Upřímně nás Vaše nespokojenost mrzí, neboť je naší nejvyšší prioritou spokojenost našich klientů.
Ve svém emailu uvádíte nespokojenost s chováním pobytového delegáta a úhradou odletové taxy, kterou je nutné uhradit pobytovému delegátovi před odletem z destinace. V našem nabídkovém katalogu v ceníkové části, a také na cestovní smlouvě uvádíme, že v ceně zájezdu není zahrnuta odletová taxa ve výši 110 USD, která je splatná v hotovosti u našeho delegáta. Tato taxa je složena nejen z odletové taxy, ale také z taxy vládní. V souvislosti s vybíráním a placením těchto daní jsme nuceni respektovat a dodržovat podmínky dané místními zákony a vyhláškami, které postup hrazení odletové taxy přesně vymezují.
Výši taxy rovněž upravuje Mezinárodní asociace leteckých dopravců IATA, která ji stanovuje jako součet odletové a letištní taxy. Výše odletové taxy přitom činí 51,16 USD a výše letištní taxy činí 63,96 USD. Dle této mezinárodní organizace tedy celková výše taxy, kterou je nutno při odletu z Venezuely uhradit, činí 115,12 USD.
Velmi nás mrzí, pokud jste byl nespokojen se službami našeho pobytového delegáta, neboť jsme na něj dosud evidovali pouze pozitivní reakce. Vaši stížnost jsme předali vedoucímu delegátů, který ji zahrne do jeho osobního hodnocení. Jsme přesvědčeni, že se delegát snaží dělat vždy maximum pro zajištění spokojenosti našich klientů, proto nás velice mrzí, pokud jste měli dojem nevhodného chování ze strany pobytového delegáta.
Při příjezdu klientů do Venezuely jsou klienti našimi delegáty upozorněni, že se nacházejí v zemi se zvýšenou kriminalitou a doporučují všechny své cenné věci nechávat v trezoru na hotelu. Dále nedoporučují procházení po setmění na odlehlých místech apod.
Vážený pane XXXX, velmi nás mrzí Vaše nespokojenost, jelikož se vždy snažíme našim klientům zajistit ty nejlepší podmínky pro strávení dovolené. Pevně věříme, že i přesto jste si z Vaší dovolené přivezl spoustu krásných vzpomínek a zážitků. Přejeme Vám mnoho procestovaných kilometrů v průběhu Vašich budoucích dovolených, které jak pevně věříme a doufáme strávíte opět v péči naší cestovní kanceláři. Budeme se velmi těšit na setkání s Vámi na příštím zájezdu pořádaném naší cestovní kanceláři.
-----------------------------------------------------------------------------
Ta prilozena odpoved Eximu je debilni - ci presneji >oblbovacistadovite typy< tedy stada, jehoz pocet kusu v dnesnich casech - bohuzel - roste geometrickou radou. Takovych odpovedi jsem cetl v minulosti jiz vice a jakoby byly predem namnozene na kopirce. Vzdyt jenom 5x tam oni pisi, jak VELMI a UPRIMNE je MRZI, o cem stezovatel pise a ze se tesi na dalsi spolupraci. Je to tak trochu ve stylu scenek Felix - Holzman: UKULELE. Jen tam jeste schazi "profesionalni" lez, objevujici se v jejich odpovedich na stiznosti jine, ze pisatelova STIZNOST je OJEDINELA.
Kdyz jeste byl ve funkci obchodne - personalnho namestka Eximu Jan Kolacny (podle meho odhadu alkoholik) a kdyz prave ON nahodou vyrizoval stiznosti klientu (kterych bylo nemalo), nejednou je vyrizoval "krizem". Tzn. ze jednomu stezovatelovi odpovidal na stiznost klienta jineho a naopak. Ten se mne odvazil silnymi slovy kritizovat, kdyz jsem se zase ja odvazil "nesetrne dotknout" SEM vyslane delegatky jeho osobou v prvnim roce Exim charteruu a me tehdejsi oficialni spoluprace s c.k. Maloka - zdejsim partnerem Eximu. To vsak "padla kosa na kamen", ja kazdy ten jeho pitome - utocny vyraz "oprasil", obratil a zaslal mu jej "v nalevu" patricne zpet - tedy ten mne primo nenavidel. Dokonce jsem pak vse zavrsil zaslanim vycerpavajiciho 3 strankoveho >posudku< na jeho delegatku (jako se vypracovavalo za byvaleho rezimu na podrizene jejich nadrizenymi), o ktery mne - zcela samozrejme - nikdo nezadal. Dodnes mam - pro vzpominku a pro zasmani - vsechny ty maily vytistene a schovane.
_________________________________________________
POKRACOVANI - dokonceni - v dalsi casti. Kapacita BLOGu pro 1 clanek je totiz omezena !!!!
 


Aktuální články

Reklama